Listing 1 - 10 of 61 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Huiswerk plannen, maken en leren, hoe doe je dat? Veel leerlingen vinden dat lastig. Met de strategiekaarten uit dit boek wordt dat een stuk makkelijker!Dit boek bevat 26 strategiekaarten- Met een duidelijk stappenplan- Met veelvoorkomende opdrachten en leerstof- Met gratis, op maat te maken downloads- Zelfstandig of met hulp in te zetten- Voor thuis of bij de huiswerkbegeleidingDe gratis downloads zijn, zodra het boek verkrijgbaar is, beschikbaar via www.geefmede5.nl/strategiekaartenhttps://high5.vrijeboeken.com/book/9789492985071-strategiekaarten-huiswerk.html
Huiswerk --- Huiswerkbegeleiding --- onderwijs
Choose an application
Huiswerk lijkt als vanzelfsprekend bij school en onderwijs te behoren. Toch is huiswerk vaak een bron van spanning en een bekrachtiger van problemen. Huiswerk is eenio ingrijpend en veelvuldig gebruikt didactisch middel dat het nodig is er meer systematisch over na te denken. Een adequate aanpak van huiswerk begint met het uittekenen van een huiswerkbeleid op school. Dit boek steunt op ervaringen bij het begeleiden van scholen in het ontwikkelen van een visie op huiswerk. Hieruit is een werkmodelontwikkeld dat bruikbaar is in elke school die over huiswerk wil nadenken. Immers, de school heeft zelf vele sleutels in handen om zinvol(ler) huiswerk te organiseren. Het accent ligt niet zozeer op het huiswerkresultaat, maar veel meer op het huiswerkproces. Tegelijk wordt huiswerkbegeleiding ook een haalbare kaart voor elke ouder. Inhoudsopgave : Deel 1 : Waarom een huiswerkbeleid op de basisschool? 1. Waarom werken aan een huiswerkbeleid op de basisschool? > 1.1. Huiswerk is vanzelfsprekend > 1.2. Spanningen > 1.3. Huiswerk en kansarmoede > 1.4. Structurele oplossing 2. Naar een huiswerkbeleid met de viersleutelmethode > 2.1. Stap 1 : Maak het schoolteam bewust van de problematiek > 2.2. Stap 2 : De huiswerkenenquête voor leerkrachten > 2.3. Stap 3 : Sleutelhanger met 4 sleutels > 2.4. Stap 4 : Visietekst: Het huiswerkbeleid van de school > 2.5. Stap 5 : Verder verfijnen van het huiswerkbeleid Deel 2 : Huiswerkbegeleiding 1. Begeleiden van het huiswerk > 1.1. Hulp bij huiswerk > 1.2. Naschoolse studiebegeleiding 2. Huiswerk en schoolopbouwwerk > 2.1. Bewustmaking van de huiswerkproblematiek > 2.2. Meewerken aan het ontwikkelen van een huiswerkbeleid op school > 2.3. Vorming voor laaggeschoolde ouders ivm huiswerkbegeleiding > 2.4. Individuele ondersteuning van kansarme ouders 3. Individuele problemen met huiswerk > 3.1. Aanpak als leerkracht > 3.2. Aanpak als hulpverlener
Huiswerk --- Onderwijs. --- Study methods --- huiswerk --- Primary education --- Huiswerk ; basisonderwijs --- 450.8 --- Basisonderwijs --- #PBIB:+110.53 --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Schoolopbouwwerk --- Differentiatie --- Hoekenwerk --- Huiswerkbegeleiding --- Huiswerkbeleid --- Huiswerkresultaat --- Proces --- Zelfstandig werken --- 474.23 --- basisonderwijs --- huiswerk: lagere school --- Methodiek van het studeren --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Huiswerk --- Lager onderwijs
Choose an application
De meeste leerlingen geven aan dat ze óf een druk sociaal leven hebben, óf goede cijfers op school. Meer leren in minder tijd geeft leerlingen praktische tips om beide te combineren.Dit boek biedt een frisse blik op leerlingen en hun huiswerk. Het is bedoeld voor docenten, mentoren en ouders die scholieren willen begeleiden bij het maken van hun huiswerk. De meeste leerlingen hebben over het algemeen één ding gemeen: ze willen zo efficiënt en effectief mogelijk hun huiswerk maken. Efficiënt door zo min mogelijk tijd aan het huiswerk te besteden en effectief door het halen van de hoogst mogelijke cijfers.Met de praktische tips en interessante theorie in Meer leren in minder tijd kunnen leerlingen zelfstandig en gemotiveerd aan de slag. De onderwerpen brein, school, plannen en motivatie vormen de basis. Vanuit deze basis krijgen leerlingen praktische tips over hun vakken, agenda, cijferlijst, voeding en ontspanning, zodat ze meer kunnen leren in minder tijd.Meer leren in minder tijd hoort bij de serie In de klas. Deze serie bestaat uit een reeks praktische boeken voor docenten, leerkrachten, intern begeleiders en remedial teachers. De boeken zijn geschreven door professionals uit het vakgebied. Zij geven achtergrondinformatie en praktische tips waarmee u direct aan de slag kunt.(Bron: https://www.boomtestonderwijs.nl/product/100-119_Meer-leren-in-minder-tijd)
huiswerk --- efficiëntie --- leerlingenbegeleiding --- PXL-Education 2018 --- secundair onderwijs --- leerstrategieën --- leren leren --- Organization theory --- leraren-leerling relatie --- Huiswerk --- Onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Weer een huistaak om te maken. Tegen morgen twee lessen om te leren. En dan is er nog die langlopende taak ! Zie jij er ook zo tegenop ? Dit boekje helpt... je huiswerk maken zonder ziek te worden! Hier vind je hoe je die lessen en taken kunt aanpakken. 'Hoe plan je je huiswerk en je lessen?', 'Waar maak je best je huiswerk?', 'Waarop let je bij het plannen van een langlopende taak?' ' Op deze en nog andere vragen biedt het boekje 'Schoolwerk maken zonder ziek te worden' een antwoord. Naast een tekst op kindermaat met vele tips, schema's en tekeningen zijn ook tips voor ouders en voor leraren opgenomen. (Bron: www.abimo.net)
Huiswerk --- Schoolleven. --- Onderwijs. --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- huiswerk --- Didactics of primary education --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- Study methods --- #PBIB:+105.50 --- 450.8 --- Studiemethoden --- Huiswerk (huistaken) --- Studiemethode --- School - werk --- Huiswerk ; basisonderwijs --- Schoolleven --- Studieplanning --- 464 --- 112178.jpg --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Leren leren)
Choose an application
Dit derde deel van de succesvolle serie Teken je gesprek gaat over de werkhouding van leerlingen, vanaf ongeveer 9 jaar.Met de specifieke sjablonen voor het thema werkhouding beschik je over een doeltreffend hulpmiddel om de leerling inzicht te geven in wat er wel goed gaat en wat niet. Er ontstaat overzicht en vervolgens bewustwording bij de leerling. De sjablonen helpen de leerling te reflecteren op zijn of haar situatie en doelen. Er groeit van binnenuit een wens om dingen anders te doen en aan te pakken. De leerling voelt zich eigenaar van dit proces en gaat zelf, of samen met de begeleider, acties bedenken en uitvoeren.De verschillende sjablonen bieden een structuur waarmee je met de leerling onder andere zijn concentratie, motivatie en leerhouding kunt onderzoeken. Ook de invloed van gamen en mobielgebruik op het schoolwerk kan door de leerling zelf onderzocht worden.In Teken je gesprek over werkhouding komt uitgebreid aan bod hoe je een leerling in dit proces precies kunt helpen om eerst tot inzicht en vervolgens tot een succesvolle uitvoering van zijn zelfbedachte acties en plannen te komen. De begeleiding komt het best tot zijn recht in een een-op-eensituatie; je kunt dan goed aansluiten bij de behoefte van de leerling.Alle sjablonen zijn echter ook in een groep te gebruiken. Zo staat in deze uitgave beschreven hoe je een groep leerlingen kunt stimuleren en begeleiden om ieder zijn eigen werkhouding te onderzoeken en tot acties te komen.Net als de vorige uitgaven van Teken je gesprek is ook dit boek weer een handige tool, waarmee je de leerling 'op maat' kunt helpen, motiveren en stimuleren.Geschikt voor primair onderwijs (vanaf ongeveer 9 jaar), voortgezet onderwijs en mbo.(Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/teken-je-gesprek-over-werkhouding-pica)
Studiebegeleiding --- communicatie --- oplossingsgericht handelen --- studiebegeleiidng --- Didactic strategies --- studiebegeleiding --- Mindmapping --- Leerlingbegeleiding --- Huiswerk --- Huiswerkbegeleiding --- Studiemethoden --- Mindmap --- Studiemethode --- leraarschap
Choose an application
Zijn we verplicht om naar school te gaan? Waarom moeten sommige kinderen blijven zitten? Waarom mogen we ons huiswerk niet op school maken? Waarvoor dient een diploma? (Bron: covertekst)
Primary education --- schoolleven --- huiswerk --- leraren-leerling relatie --- Onderwijs --- Schoolleven --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kinderen --- 476.13 --- School : basisonderwijs --- D40127.jpg --- School
Choose an application
huiswerk --- studeren --- studiebegeleiding --- studieplanning --- 450.8 --- basisonderwijs --- studiemethoden --- Leren leren --- Schoolagenda's(agenda's) --- Studiemethode --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- studiebegeleider --- 474.9 --- Huiswerk: agenda --- Klasagenda --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- 474.23 --- Schoolagenda's ; basisonderwijs --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- #BSCH: vak: schoolagenda --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Informatie over veranderingen die een kind doormaakt dat naar de middelbare school gaat, hoe een schooladvies tot stand komt en het nut van open dagen. Keerdruk met informatie voor kinderen. Wat gaat er veranderen als je naar de middelbare school gaat? Met aandacht voor o.a. huiswerk en het maken van nieuwe vrienden. Bevat o.a. quiz, oefeningen, stripachtige kleurenillustraties. Keerdruk met informatie voor opvoeders. Vanaf ca. 11 jaar en opvoeders.
480.1 --- Middelbaar onderwijs --- Overgang lager onderwijs - secundair onderwijs --- puberteit --- Huiswerk --- Brugklassen --- Aansluiting lager onderwijs - secundair onderwijs --- Secundair onderwijs --- Kinderen en jeugd --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
Als leerlingen zelfstandig studeren, kiezen ze er vaak voor om de leerstof over te schrijven in een samenvatting of te herlezen, met een markeerstift in de aanslag. Die populaire studeerstrategieën zorgen echter niet noodzakelijk voor een diepgaande verwerking van de leerstof. Welke studeerstrategieën zijn dan wel effectief? En waarom? En vooral: hoe kan je als leraar of leerbegeleider leerlingen leren hoe ze kunnen studeren? Studeren met succes, twee boekjes over effectief studeren, vertaalt de wetenschap van het studeren op een laagdrempelige manier naar een studeergids waar oudere leerlingen zelfstandig mee aan de slag kunnen. De bijhorende handleiding biedt leerkrachten inspiratie om effectieve (meta)cognitieve strategieën expliciet aan te leren in de klas. Leren, studeren en instructie zijn namelijk nauw met elkaar verweven.
450.8 --- leren leren --- studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- onderwijs --- Leren leren --- Studeren --- 370.040 --- Docenten --- Zelfstandig leren --- leerstrategieën
Choose an application
450.8 --- leren leren --- studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Leren leren --- Studeren --- Studenten --- brein --- 370.040 --- effectief studeren --- studenten --- studeerstrategieën
Listing 1 - 10 of 61 | << page >> |
Sort by
|